vrijdag 9 januari 2015

Eetdagboek Janne week 1

De start van ons dieet was op vrijdag 2 januari. Sushi (met witte rijst) stond al op de planning voor die avond, dus dat hebben we nog maar even niet aangepast. We hebben er zelfs nog even extra van genoten.

Mocht eigenlijk niet meer, maar we hebben er toch nog snel even van genoten, sushiiii!

Zaterdag begon de dag met een zelfgebakken zuurdesemboterham met geitenkaas, jumm! De lunch leek daar ook op. 's Avonds had ik een laat kerstdiner, dus dat was even een beetje onhandig. Toch heb ik me netjes gedragen, al heb ik waarschijnlijk wel wat verkeerde dingen binnen gekregen.

Zondag at ik bij mijn 'schoonouders'. Lekkere bloemkool met uitjes en kerrie, kip uit de oven en aardappeltjes uit de frietpan. De aardappeltjes bevatten wel gistextract volgens de verpakking, maar ik wist niet zo goed wat ik daar mee moest, dus ik heb ze maar gewoon lekker opgegeten! Helaas wel zonder mayonaise, maar dat is dan wel weer goed voor de lijn natuurlijk.

Nou en toen was het alweer maandag. Kerstvakantie voorbij, dus tijd om goed aan de slag te gaan in het lab. Ontbijt was een inmiddels al bijna vertrouwde zuurdesemboterham met geitenkaas. Tussendoor een sinaasappel en wat zelfgebakken speltcrackers met geitenkaas (man, ik had HONGER, dus ging er wel in). Voor de lunch had ik brood met pesto en tapenade die Dian zelf had gemaakt voor mij (en haarzelf natuurlijk). Tussendoortje daarna was een brouwseltje van Dian, namelijk wat worteltjes met kruiden. Het avondeten was een toppertje deze dag! Ik had zelf gekookt en het smaakte errrrrugggg goed, al zeg ik het zelf. Het recept voor mijn volkorenpasta met noten-spinazie-mozarella pesto, tomaat, paprika en kalkoenreeptjes zal ik snel uitwerken in een nieuwe blog, en dan kun je de link daarna hier vinden. :-)

Een heus zelfgebakken zuurdesembrood, mijn allereerste!
Op maandag had ik even goed boodschappen gedaan, dus dinsdag kon ik lekker gaan eten jajaja! Als ontbijt: Havermout met amandelmelk (even warm gemaakt in de magnetron). Geen fruit, suiker of iets in die trant, dus eerlijk gezegd wel een beetje saai, maar ach, wel lekker voedzaam.
Tussendoor nam ik Wasa light crackers (zonder gist!) met gerookte zalm (jammie) en een beetje ijsbergsla met wat olie en azijn. Voor de lunch kon ik de lekkere spaghetti van maandagavond eten, geen straf. Daarna tussendoor wat pistachenootjes en een lekkere rauwe wortel.
's Avonds ging ik met twee vriendinnetjes eten. We aten quinoa met pompoen, spinazie en (geiten)feta. Recept volgt waarschijnlijk nog (jazeker, hier vind je hem)!

Toen was het alweer woensdag, zelfde ontbijt als dinsdag, maar dan met wat lijnzaad erbij (niet dat het daar lekkerder van wordt, maar ach). Tussendoor een grapefruit. De lunch was heeeeeerlijk! Ik had namelijk zuurdesembrood met wat pesto, gerookte zalm, avocado, rucola en tuinkers. Jumm, ook had ik nog wat van mamma's worteltjes. Om drie uur at ik nog wat speltcrackers met geitenkaas. 's Avonds heb ik weer mijn best gedaan en heerlijk gegeten. Zoete aardappel gevuld met een mengsel van mozzarella (recept), gedroogde tomaat, cherrytomaat en ui met daarbij een beetje broccoli en kabeljauw. Het recept voor de aardappel kan ik ook nog wel delen! Ook heb ik een omelet gebakken met boerenkool, paprika en gedroogde tomaat voor de volgende dag.

Donderdag overdag ook weer goed gegeten, niet echt iets nieuws. 's Avonds heb ik samen met mijn zusje pastinaaksoep met shiitakes gemaakt (recept!!). Lekker, maar erg zoet!

Soepsoepsoep! 

Vrijdag heb ik overdag vooral restjes gegeten en 's avonds had mamma een lekkere kipkerrie gemaakt, smaakte ook weer goed!
Het recept staat op de blog.


Was me het weekje wel, ik moet nog aan de gang om alle recepten die ik heb gemaakt uit te werken. ;-)

Tot snel!!

Liefs, Janne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten