vrijdag 30 januari 2015

Ei-lijnzaad wrap met avocado-geitenkaas mousse, spinazie, paprika en cherrytomaatjes

Zo, het is een hele titel, maar ik ben nogal lang van stof soms geloof ik, dus dan krijg je dat. Dit gerechtje heb ik maandag gegeten en ik werd er erg gelukkig van, dus ik moet het recept natuurlijk wel even delen! Voor de omelet/wrap werd ik geïnspireerd door deze blog van 'Suiker- & gistvrij'. De rest kwam zomaar in me op ;-). Als avondeten is zeker genoeg voor één persoon, als lunch kun je het natuurlijk ook eten, maar dan is het een beetje veel denk ik.

Recept


Ingrediënten (voor 1 persoon):
- 2 el gebroken lijnzaad
- 2 eieren
- Scheutje plantaardige melk (bijv. amandel, soja of haver)
- Paar takjes dille (deze had ik toevallig nog, je kunt ook andere of gedroogde kruiden gebruiken)
- 2 handen spinazie
- Halve avocado
- Stukje zachte geitenkaas (ik had twee van die kleine rond stukjes)
- 2 halve paprika's (verschillende kleur, staat leuk! Gewoon één kan ook natuurlijk)
- 5 cherrytomaatjes
- Olie
- Peper en zout

Hoe?
Klop de eieren los met het lijnzaad en de melk. Snijd de dille fijn en meng het ook door het ei mengsel. Hak de spinazie wat fijner, maar houd een klein beetje over om later je omelet mee te beleggen. Snijd de paprika in kleine reepjes. Snijd de cherrytomaatjes in vieren. Prak de avocado fijn en meng de geitenkaas en wat peper en zout er doorheen, zodat het één geheel wordt.
Verhit wat olie in een koekenpan en pak de fijngesneden spinazie even kort tot het iets slinkt. Verdeel het gelijkmatig over de bodem van de pan en giet het eimengsel er voorzichtig en gelijkmatig over heen. Strooi wat peper en zout erover. Heb een beetje geduld en bak op niet al te hoog vuur. Leg een deksel op de pan, zodat het ei goed kan stollen. Als het gestold is en de onderkant begint te kleuren draai je het ei voorzichtig om (ik gebruik hiervoor altijd een pannendeksel). Bak de andere kant ook nog eventjes goudbruin en leg je omelet dan op een bord. Verdeel het avocado mengsel over de omelet. Beleg het met wat spinazie en dan ook nog met de paprika en de cherrytomaatjes. Eet het als een pizza of rol de omelet op en eet het als een soort wrap, maar vooral: Geniet ervan!!


Tips
Zonder lijnzaad kan het natuurlijk ook en als je niet van geitenkaas houdt kun je dat gewoon achterwege laten.

Als je nog andere groenten in de koelkast hebt liggen kun je die ook gewoon gebruiken natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen